Zajęcia w II semestrze trwania projektu były realizowane z uczniami klas IV – VI SP Krzęcin w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Poziom zajęć był dostosowany do wieku i możliwości uczniów, skorelowany był też z treściami programowymi języka polskiego. Obejmował wiedzę teoretyczną (wprowadzenie terminologii dziennikarskiej, budowa gatunków dziennikarskich, etyka dziennikarska ) oraz praktyczną. Na zajęciach dziennikarskich uczniowie byli postawieni przed problemami, które musieli rozwiązać samodzielnie zdobywając informacje, analizując je i interpretując. Drogą do zdobycia wiedzy była też obserwacja i angażowanie się uczniów w zdobycie informacji niezbędnych do opracowania materiałów prasowych. Na zajęciach uczniowie współtworzyli gazetę szkoły, praca ich polegała na gromadzeniu informacji o odbywających się na terenie szkoły imprezach i redagowaniu sprawozdań. Uczyli się współpracy w grupie rówieśniczej, umiejętności planowania, organizowania własnych działań, promowali szkołę w środowisku lokalnym, odzwierciedlając jej działalność. Aparat cyfrowy, dyktafon, projektor multimedialny, pendrivy, materiały piśmiennicze – to wszystko powodowało, że zajęcia były ciekawe, angażujące ucznia. Dyktafon okazał się nieodzowny podczas przeprowadzanych wywiadów, projektor multimedialny pozwalał na prezentację materiału zdjęciowego, kamera filmowa zapewniała możliwość powstawania klipów filmowych i sond. Uczniowie nauczyli się nie tylko robienia zdjęć, ale ich obróbki, przenoszenia do komputera za pomocą potrzebnych programów i technik komputerowych. Doskonalili umiejętność pracy z edytorem tekstu, doskonalili umiejętności czytania ze zrozumieniem i posługiwania się językiem ojczystym.